Wat een heuse feesteditie had moeten worden voor het vijfjarig bestaan van het Antwerp Fashion Weekend verloopt opnieuw heel anders dan gepland. Onder de nieuwe strenge maatregelen die winkeliers verplichten om op afspraak te werken, is het onmogelijk om een fysieke editie op poten te zetten. Toch wil organisator Antwerp Retail Shopping Promotion niet bij de pakken blijven zitten.
“Door deze digitale editie te organiseren, willen we onze winkeliers een hart onder de riem steken,” onderstreept voorzitter Nico Volckeryck. “We begrijpen heel goed dat de nieuwste maatregelen een slag in het gezicht zijn voor onze retailers. Op deze manier proberen we hen toch digitaal in de spotlight te zetten.”
Online modeshow
Net als de vorige corona-editie wordt ook dit Antwerp Fashion Weekend opgebouwd rond een online catwalk met professionele modellen. De modeshow van deze editie, die tijdens het weekend van 3 en 4 april online bekeken kan worden op de site van Antwerp Fashion Weekend en via de sites alle deelnemende winkels, werd opgenomen in het prachtige MUHKA-gebouw. Het werk van Keith Haring dat als achtergrond fungeerde kan je uiteraard steeds gaan bewonderen in het museum na een dagje shoppen op afspraak.
De blik vooruit
In samenspraak met het District Antwerpen wordt intussen hoopvol uitgekeken naar een fysieke editie van het Antwerp Fashion Weekend op 5 en 6 juni met de bedoeling om opnieuw meer bezoekers naar de Antwerpse winkels te lokken. Ook in het najaar hopen de organisatoren met de geplande grootse feesteditie te kunnen uitpakken.