Naast de roze olifant van Delirium slaagt Huyghe er vanaf nu ook in een blauw nijlpaard in je koelkast te krijgen. En niet toevallig smaakt het nieuwe bier van Huyghe, Paranoia genaamd, licht, hoppig en fruitig. Alain De Laet, Gedelegeerd Bestuurder van brouwerij Huyghe en vierde generatie aan het roer van de Melse brouwerij: “Steeds meer bierliefhebbers vragen naar lichtere, fruitige en hoppige variëteiten. Zeker als het mooie weer opnieuw van de partij is. Met Paranoia zijn we fier dat we, trouw aan onze waarden, een kwaliteitsvol en uitstekend product op de markt brengen dat zichzelf niet te au sérieux neemt, maar de consument des te meer.”
Lichter bier maar volle smaak
Paranoia is gemaakt uit 85% gerste- en 15% tarwemout. Het alcoholpercentage ligt op 5,6%. Dankzij zijn volle smaak en aroma’s van tropisch fruit (onder andere abrikoos, ananas en passievrucht) is Paranoia een heel toegankelijke dorstlesser. Perfect dus bij het begin van de lente!
Hippokinetisch plezier
Dat de roze olifant van Delirium de blauwe hippo inspireerde, spreekt vanzelf. Humor blijft een belangrijke plaats innemen in de filosofie van Huyghe. “Mensen hebben nu meer dan ooit nood aan plezier. Wij willen dat hun leven opnieuw lichter gaat smaken,” benadrukt De Laet.
Paranoia is verkrijgbaar bij Colruyt, bij drankhandels en binnenkort in een selectie van horecazaken op het vat. En onthoud: bier drink je met verstand.