Inspiratie voor de
nieuwsgierige shopper.

De comeback van het iconische Kipling-aapje

Het harige, gekleurde Kiplingaapje is terug! In de jaren 80 en 90 hing hij als sleutelhanger aan zowat elke handtas, boekentas of rugzak, en werd zo één van de meest herkenbare en populaire fashion icons. Als symbool voor het speelse design, en geliefd door fans over de hele wereld werd de ‘Monkey’-sleutelhanger een integraal deel van het (Antwerpse!) Kipling-label sinds 1987.

Oorspronkelijk bedacht door een trio visionaire ontwerpers in Antwerpen, zorgde Kipling met zijn innovatieve aanpak voor een revolutie in de tassenwereld. Geïnspireerd door The Jungle Book (geschreven door de Brit Rudyard Kipling), introduceerden de ontwerpers de intussen legendarische Monkey als een ondeugende toevoeging aan hun creaties, een weerspiegeling van de persoonlijkheid van het merk van plezier, avontuur en individualiteit.

“De Monkey tovert altijd een glimlach op je gezicht. En leert je vooral met volle teugen van het leven genieten.”

De harige aap is nooit echt volledig verdwenen. Zo werd er een ‘robotversie’ ontworpen die meer aanleunde bij de nieuwe trends. Maar vandaag onthult Kipling een nieuwe versie van het geliefde accessoire, met een frisse look die een eigentijdse draai geeft aan zijn tijdloze charme. Je kan de nieuwe Monkey vinden in vijf verschillende kleuren: Blooming Pink, Pink Monkey, Blue Bleu2, Black Noir en Havana Blue.

Paul Van de Velde, één van de drie oprichters van Kipling: “Voor mij vertegenwoordigt de aap alles waar het merk voor staat: kleur, speelsheid, avontuur, grenzen verleggen… Hij tovert altijd een glimlach op je gezicht. En leert je vooral met volle teugen van het leven genieten.”

Doorheen de jaren heeft de Kipling Monkey verschillende transformaties ondergaan: andere kleuren, houdingen, materialen en zelfs outfits. Het werd voor velen een uitdaging om zoveel mogelijk versies te verzamelen. Zo werd bij elke nieuwe tas een nieuwe Monkey toegevoegd mét eigen naam. Het waren dan ook namen van Kiplingmedewerkers die aan de verschillende aapjes werden gegeven. Zo ontstond er een gigantische community van Kiplingfans.

Wist je dat?
  • Xavier Kegels, één van de oprichters, gaf de Kiplingaap extra lange armen om hem nog charmanter te maken en waardoor hij zijn duim in zijn mond kan steken.
  • Sinds het ontstaan in ’87 zijn er 222 miljoen harige Kiplingaapjes geproduceerd.
  • Telkens wanneer er een nieuw aapje aan een tas werd toegevoegd, kreeg die een andere naam. De namen zijn geïnspireerd op de medewerkers van Kipling wereldwijd.
  • De originele Kipling-aap had een rode kleur.

Deel dit bericht.

Ook interessant.

Fukasawa ontwerpt SodaStream-bruiswatertoestel enso

SodaStream lanceert een nieuw state-of-the-art bruiswatertoestel. Enso is ontworpen door de beroemde Japanse designer Naoto Fukasawa. Het heeft een elegante en strakke look, met een roestvrijstalen buitenkant

Expo in Londen viert iconische metrokaart

Voor wie binnenkort een weekendje Londen plant, hebben we een leuke tip. De Londense metroplattegrond wordt gevierd in een nieuwe tentoonstelling die de evolutie toont